سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه کسی دیگران راجهنّمی خوانده؟!!

پنج شنبه 85 دی 7 ساعت 5:8 عصر

                          

  کثرت گرایی یاپئولاریزم دینی نظریه ای است خودبرانداز؛به این معناکه اگرمابنابرپئولاریزم قبول کنیم که همه ادیان حق هستند بنابراین برحقانیّت مفاداین ادیان نیزبایداذعان داشته باشیم وازآنجاکه نفی پئولاریستی جزومفادصریح وروشن متن دین اسلام نه صرفاقضاوت های بیرونی وگزارشات خارجی ازآن است ،لذا یک پئولاریست ازآنجاکه چاره ای ازاین نداردکه همه ادیان راحق بداند لازم میآیدکه خود، باقبول حقانیّت اسلام وقرآن خویش رامحکوم سازد.  به هرحال حق این است که صراط مستقیم یکی است امااساس اشتباه وآن پنداری که یک پئولاریست رابه ورطه این خطامی کشاندهمان است که گاه وبی گاهی نمودآن دربعضی نوشته ها،وبلاگ هاوسایت هاهم دیده می شود؛که آن القاءاین شبهه دراذهان است که آیااگرقائل برحقانیّت اسلام شویم ودرمیان مسلمانان نیزگروه ومذهب خاصی رابرحق بدانیم مگرمی شودبقیه اهل جهنم باشند؟!!چون نمی شودپس اسلام حق نیست. 
  واین مغالطه این بیش نیست.زیراآن مسلم گرفتن چیزی است که مسلم نیست و صرفابرای به تسلیم واداشتن مخاطب مستضعف ازعلم وآگاهی صورت گرفته است.وبعدمعمولاباجملات زیبای دیگری این معناآرایش داده می شود تامخاطب درمقابل آنان کاملاپیشانی برزمین نهد. پس بایدبه این نکته توجه داشت که اسلام به هیچ وجه قائل نیست که غیرمسلمان حتمااهل دوزخ است وجهنمی.اسلام اگرچه تنهاصراط مستقیمی است که آموزه هایش ازجانب خداوندبخشنده مهربان فراروی عالمیان قرارداده شده است امادرکنارمسئله حقانیت ازمسئله معذوریت نبایدغافل شد.همان مسئله ای که پرده غفلت واغفال برروی آن کشیده می شودتاجوانان رابدرکنند.
   مسئله این است که حق بودن اسلام بمعنای عدم معذوریت سایرین نمی تواندباشد.حتی نمی توان گفت که اکثریت پیروان سایرادیان ومذاهب اهل جهنمند.بلکه بنابردین مبین اسلام شخص جاهل ویاشاکّ که بیان واصل به اونرسیده است اگرچه اصل بیان واقع شده باشدچنان که مقصّرنباشدومثلابه خاطربایکوت های تبلیغاتی حق به وی نرسیده باشددرقیامت دربرابرخداوندمعذوراست این دسته درقرآن به مستضعفین تعبیرآورده شده اندوغیرازآنان آنچنان کسانی که باعلم به حقانیّت قرآن بازعنادمی ورزندوایمان نمی آورنددرروایات به جهودتعبیرآورده شده اندواهل دوزخند.وقتی ابوبصیرازامام صادق علیه السلام درموردنفی نبوّت پرسید،آقاجواب فرمودندچنین کسی کافراست اما  انّه کافراذاجهد   یعنی انگاه که علم داشته باشدولی بازانکارکنداماکسانی که برآنهاحق ثابت نمی شودوتوقف می کنندوعنادهم ندارندکافرنیستند.

                                                            محمدخادم الشریعه


نوشته شده توسط : گروه فاطمیون

نظرات دیگران [ نظر]